بالون

وبلاگ رسمی انتشارات بالون

نشریه بالون
کمیک فارسی
آخرین نظرات
  • ۹ ارديبهشت ۰۱، ۱۱:۲۳ - محمدامین
    زیبا
  • ۴ آذر ۹۸، ۱۴:۱۶ - محمد صدرا عبدالعلی زاده
    عالی
دوستان ما
  • ۰
  • ۰

به نقل از کافه سینما- کمپانی پارامونت برای اولین بار پای یک بازیگر مطرح و یک کارگردان بزرگ را به کامیک کان سن دیگو باز کرد. کامیک کان همایشی درباره فیلم‌های علمی تخیلی و کتاب‌های مصور است که همه ساله در شهر سن دیگو برگزار می‌شود. این همایش در ابتدا فقط مختص به کتاب‌های مصور (کامیک) بود اما کم‌کم در خیزش فیلم‌هایی که بر اساس کتاب‌های مصور ساخته شد، این همایش هم رنگ و بوی سینمایی به خود گرفت و در نهایت زمانی که پای ابر قهرمانان با سریال‌هایی مثل مامورین شیلد و پیکان (Arrow) به تلویزیون باز شد، کامیک کان به یکی از بزرگ‌ترین گردهمایی‌های سرگرمی جهان بدل شد. آخرین اخبار و اطلاعات مربوط به بزرگ‌ترین گردهمایی مربوط به فیلم‌های علمی تخیلی و کتاب‌های مصور را در کافه سینما دنبال کنید.

و حالا در سالن H این همایش کریستوفر نولان و متیو مک‌کاناهی جمع شدند تا درمورد فیلم جدیدشان، بین ستاره‌ای صحبت کنند. برنامه‌ای که به مجری‌گری مت بین سردبیر هفته‌نامه‌ی Entertainment Weekly برگزار شد. مک‌کاناهی برنده اسکار بهترین بازیگر مرد سال پیش، حالا در مقابل هزاران تماشاگر از تجربه اولین دیدارش با کریستوفر نولان گفت:

«من تماسی از کریستوفر نولان داشتم که گفت فیلم جدیدی دارد و می‌خواهد با من دیدار کند. پس من به کالیفرنیا پرواز کردم، و با نولان در خانه‌اش دیدار داشتم. ما به مدت سه ساعت حرف زدیم ولی هیچ حرفی در مورد فیلم زده نشد، فقط من و او که با هم گپ می‌زدیم. به نظر می‌رسید که او از دیدن من خوشحال شده و من هم از دیدن او! یک هفته بعد، فیلمنامه به دستم رسید، من خواندمش و از آن خوشم آمد . پس وارد پروژه شدم.»
مک‌کاناهی سپس از نقشی که در فیلم بازی می‌کند گفت: کوپر که خلبان، مهندس و پدر دو فرزند است. و در دنیایی که همه چیز حول کشاورزی و تامین غذا شده و هیچ تحقیق و اکتشافی در جریان نیست، فرصتی پیدا می‌کند که در بزرگ‌ترین ماموریتی که انسان تا به حال انجام داده، شرکت کند.
مک‌کاناهی در پاسخ سوالی در مورد بینش کریستوفر نولان این‌طور پاسخ داد که: «کریستوفر همیشه دنبال ایده‌های اورجینال است، هرچیزی که او می‌خواهد به همین مسئله مرتبط است» او ادامه داد که با اینکه ایده‌های بزرگ نولان را تحت تاثیر قرار می‌دهند اما او به دنبال تکرار آنها نیست.
او سپس به ستایش شیوه کار نولان پرداخت و گفت که نولان پیش‌تر تمام دنیای داستان را در ذهنش تصور کرده و کاملا آماده بود، و همچنین او به سرعت فیلمبرداری می‌کرد و مانند یک فیلم مستقل کم‌هزینه، هر صحنه بیش از دو یا سه برداشت نداشت. او نولان را فردی خواند که دائما فراتر از انتظاراتی که از او هست می‌رود و بین ستاره‌ای احتمالا بلند‌پروازانه‌ترین پروژه‌ی آقای نولان است.
سپس مک‌کاناهی، کریستوفر نولان را معرفی کرد و از او خواست که به روی صحنه بیاید و با این کار تماشاگران را غافلگیر کرد که انتظار حضور کارگردان مشهور را نداشتند. از نولان پرسیده شد که چرا الان به سراغ ساخت فیلمی مثل بین‌ستاره‌ای رفته که او پاسخ داد که همیشه از طرفداران آثار علمی تخیلی بوده و با فیلم‌های بزرگی از این سبک مانند جنگ ستارگان و 2001 بزرگ شده است. او ادامه داد: «اما بیش از این من در دورانی بزرگ شدم که فضانورد شدن بزرگ‌ترین آرزوی هر کودکی بود.» او همچنین گفت که دلش برای ایده اکتشافات فضایی و رفتن بیشتر و بیشتر در کهکشان‌ها، تنگ شده است.
وقتی در مورد تکنولوژی‌های به کار رفته در فیلم از او سوال شد، نولان چندان اشاره مشخصی به قسمت خاصی نکرد و فقط گفت که تلاشش اینطور بوده که واقعی‌ترین حالت ممکن را برای بازیگران ایجاد کند و هیجان‌زده است که بتواند مخاطب را به این سفر عظیم فضایی ببرد.
او در پاسخ به این که بزرگ‌ترین تاثیرش در این فیلم گفت که احتمالا بزرگ‌ترین تاثیر را از 2001 کوبریک است. چرا که تلاش کرده فیلمی با همان عظمت و اندازه بسازد و خلق همچین فیلمی بزرگ‌ترین آرزویش در این فیلم بوده است.
نولان در نهایت در پاسخ به این که چرا همیشه روانشناسی نقش مهمی در فیلم‌هایش دارد گفت: من نمی گویم که احتمالا این نکته به صورت خودآگاه در ایده‌هایم است، شاید یک روانشانس باهوش بتواند توضیحش بدهد! حقیقت ماجرا این است که من به مردم، و روابط فاعلی و مفعولی (سوژه و ابژه) علاقه‌مندم، و به نظرم ما معمولا در پیش‌فرض‌های خودمان زندانی شده‌ایم.»
نولان همچنین با خودش تیزر جدیدی از بین‌ستاره ای آورده بود که هنوز به صورت عمومی منتشر نشده. این تیزر با کلماتی از کوپر با بازی متیو مک‌کاناهی شروع می‌شود که می‌گوید: «ما عادت داشتیم که به آسمان نگاه کنیم و دنبال جایگاه‌مان در ستاره‌ها بگردیم، حالا به پایین می‌نگریم و به دنبال جایگاه‌مان در خاکیم.»
در این تریلر تصاویر تازه‌ای از فیلم منتشر شده، از جمله تصاویری از سفر فضایی که از کنار زحل عبور می‌کنند. همچنین در درون سفینه، آن هاتاوی در کنار مک‌کاناهی کنترل فضاپیما را برعهده داشتند.
بین ستاره ای روز 7 نوامبر سال میلادی جاری اکران می شود.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی