بالون

وبلاگ رسمی انتشارات بالون

نشریه بالون
کمیک فارسی
آخرین نظرات
  • ۹ ارديبهشت ۰۱، ۱۱:۲۳ - محمدامین
    زیبا
  • ۴ آذر ۹۸، ۱۴:۱۶ - محمد صدرا عبدالعلی زاده
    عالی
دوستان ما
  • ۱
  • ۰

نگهبانان کهکشان "در تلویزیون "

در حالى که نسخه سینمایى اکشن علمى تخیلى و ابرقهرمانانه « نگهبانان کهکشان » تازه وارد مرحله  فیلمبردارى شده، بحث تولید نسخه تلویزیونى آن به صورت یک مجموعه انیمیشن هم به صورت جدى مطرح شده است. واحد تلویزیونى کمپانى والت دیزنى قصد دارد این مجموعه تلویزیونى را تولید و پخش کند. جدى شدن بحث تولید این مجموعه انیمیشن پس از آن اتفاق افتاد که ماه جولاى گذشته، شایعه تولید آن در سطح وسیعى مطرح شد. در آن زمان، استفن واکر، سردبیر واحد انتشاراتى شرکت مارول گفت، مسئولان کمپانى والت دیزنى به دنبال آن هستند که قصه ابرقهرمانانه و کمیک استریپى نگهبانان کهکشان را به یک مجموعه انیمیشنى تلویزیونى تبدیل کنند.

در آن زمان، مسئولان کمپانى وال تدیزنى در ارتباط با این خبر، واکنشى از خود نشان ندادند اما حالا معلوم شده این خبر صحت دارد و آنها در تدارک تولید این مجموعه هستند. شنیده ها حکایت مىکند فیلمنامه این مجموعه کارتونى بیشتر به نسخه سینمایى جیمزگان وفادار است تا قصه مصور اصیل شرکت مارول، جیمزگان که از طرفداران و دوستداران این قصه مصور است، از چند سال پیش تلاش کرد نسخه هاى سینمایى براساس آن ساخته شود و طبیعى است خودش مىخواست وظیفه کارگردانى آن را به عهده بگیرد.

استفن واکر میگوید:" بحث مار مورد تولید مجموعه تلویزیونى نگهبانان کهکشان به درازا کشید اما امیدوارم کار تولید آن با موانع زیادی روبه رو نشود و بتوانیم هرچه سریعتر، تولید پروژه را کلید بزنیم. نکته ای که همه ما درباره آن توافق داشتیم، این بود که این نسخه انیمیشن باشد، نه زنده. با این کار، هم فاصله ما از نسخه سینمایی حفظ میشود و هم تماشاچی بیشتری برای نسخه تلویزیونی فراهم میکنیم. بهتر است قصه ای مثل نگهبانان کهکشان در تلویزیون، به صورت کارتونی تعریف شود. این طوری جواب بهتری م یگیریم، بزودی مقدمات تولید مجموعه آغاز میشود و امیدواریم پیش ازپایان سال 2014 آن را آماده پخش کنیم."

با وجود این، واکر توضیحات زیادی درباره کم و کیف مجموعه به رسانه های گروهی نداد. او تنها به ذکر این نکته اکتفا کرده است که هر اپیزود مجموعه حدود نیم ساعت طول خواهد کشید. از سوی دیگر، اهل فن این پرسش را مطرح میکنند که طبق گفته واکر، این مجموعه برای پخش در روزهای پایانی سا ل 2014 میلادی آماده خواهد شد یا خیر. در حال حاضر، تمام توجه کمپانی والت دیزنی و شرکت فیلمسازی مارول معطوف به نسخه سینمایی زنده نگهبانان کهکشان است. کار فیلمبرداری این اکشن ماجراجویانه از نیمه گذشته و قرار است برای نمایش عمومی اواسط تابستان پیش رو آماده شود. شاید روزهای پایانی سال 2014 به این دلیل برای پخش مجموعه تلویزیونی نگهبانان کهکشان انتخاب شده است که تهیه کنندگان آن ، واکنش تماشاگران نسبت به نسخه سینمایی را ببینید. این در حالی است که گروهی از منتقدان تلویزیونی به طرح این پرسش پرداختند که چه ضرورتی برای تولید مجموعه ای تلویزیونی وجود دارد، در حالی که نسخه سینمایی آن،که البته قرار است به یک مجموعه فیلم دنباله دار سینمایی تبدیل شود،وارد مرحله تولید شده و عمر بسیار کوتاهی دارد.

قصه نگهبانان کهکشان، یکی از قصه های مصور معروف شرکت انتشاراتی مارول است که تعداد زیادی شخصیت اصلی و محوری دارد. قصه در دل کهکشان اتفاق میافتد، جایی که کرات مختلف آسمانی در یک فدراسیون متحد شده و زندگی آرامی کنار یکدیگر دارند. این فدراسیون یک گروه ویژه محافظ به نام نگهبانان کهکشان را سازماندهی کرده است. وظیفه اعضای گروه، محافظت از کرات مختلف و ساکنان آن در مقابل تهاجمات و تهدیدات گوناگون است. اعضای این گروه ضربتی را تعدادی از ابرقهرمانان شجاع و وظیفه شناس تشکیل م دهند و رهبری آن با مردی به نام پیتر کوئیل است که با نام استارلرد شناخته میشود. در هر قسمت از قصه مصور نگهبانان کهکشان، این افراد با یک نیروی شرور و خطرناک به مبارزه برم یخیزند و در پایان ماجراجویی ها، این نیرو را از بین میبرند.

گفته میشود فصل اول مجموعه انیمیشن نگهبانان کهکشان در 13 اپیزود تهیه و در صورت استقبال از آن، وارد فصلهای بعدی خواهد شد.

فیلمنامه نسخه تلویزیونی را جیمز گان و نیکول پرلمن نویسندگان نسخه سینمایی آن به عهده دارند. قرار است جیمز گان وظیفه کارگردانی اپیزود اول (و همچنین چند اپیزود دیگر آن) را به عهده بگیرد.

هنوز معلوم نیست بازیگران نسخه سینمایی به عنوان صداپیشه با نسخه تلویزیونی آن همکاری میکنند یا تهیه کنندگان آن افراد دیگری را برای این کار انتخاب خواهند کرد. در کنار کریس پرات که نقش پیتر کوئیل/ استارلرد را بازی میکند، بازیگران مطرح دیگری مثل برادلی کوپر، زوئی سالدانا، دین دیزل، کارن گیلان، دیو باتیستا، مگن گلوز و لی پیس(در نقش شخصیت منفی ماجرا) در نقشهای مختلف نسخه سینمایی حضور دارند.

منتقدان تلویزیونی میگویند اگر این بازیگران با نسخه تلویزیونی نیز همکاری کنند و صدایشان را به شخصیتهای کارتونی ماجرا قرض بدهند، تهیه کنندگان مجموعه به موفقیت بالایی دست پیدا کرده اند.

جیمز گان کارگردان نسخه سینمایی نگهبانان کهکشان درباره تولید نسخه تلویزیونی میگوید:" نظر من تولید یک مجموعه انیمیشنی براساس این قصه کار جالبی است. شخصیت های اصلی نگهبانان کهکشان ظرفیت تبدیل شدن به یک کار دنباله دار تلویزیونی را دارند.

مطمئن هستم بچه هااستقبال خوبی از ماجراجویی های تلویزیونی شخصیتهای این قصه خواهند کرد. این روزها جای یک مجموعه کارتونی ابرقهرمانانه و کمیک استریپی در بین برنامه ها و نمایش های تلویزیونی خالی به نظر میرسد. فکر میکنم مسئولان کمپانی والت دیزنی هم به همین دلیل به فکر تولید این مجموعه تلویزیونی افتاده اند. جیمز گان خود یک کارگردان سرشناس تلویزیونی است که کار هنری خود را با این رسانه اواسط دهه نود میلادی شروع کرد. منتقدان تلویزیونی صحبت او را اشاره ای به مجموعه های موفق و پربیننده انیمیشنی همچون "بتمن" و " سوپرمن" میدانند که سالها پیش به روی آنتن رفت و با استقبال تماشاگران (و بویژه بچه ها) روبه رو شد. سنت تولید مجموعه هایی از این دست، بیش از یک دهه است که کمرنگ شده است.

منبع:قاب کوچک/ش.424

ورایتی / مترجم: کیکاووس زیاری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی