بالون

وبلاگ رسمی انتشارات بالون

نشریه بالون
کمیک فارسی
آخرین نظرات
  • ۹ ارديبهشت ۰۱، ۱۱:۲۳ - محمدامین
    زیبا
  • ۴ آذر ۹۸، ۱۴:۱۶ - محمد صدرا عبدالعلی زاده
    عالی
دوستان ما
  • ۰
  • ۰

چند ماهی بیشتر تا شروع داستان جهان عنکبوتی باقی نمانده است و از آنجایی که به احتمال قوی سیر فعلی داستانهای مرعنکبوتی بر جهان عنکبوتی تاثییر گزار خواهد بود،زین پس خوانندگان بالون میتوانند نقد و بررسی تمام عناوین مردعنکبوتی را به صروت هفتگی دنبال کنند.البته از آنجایی که مدت کمیست کمیکهای مردعنکبوتی دوباره برچسب شماره یک خورده اند،سعی میکنیم در چند بخش مختلف به بررسی شماره‌های منتشر شده بپردازیم و تا شروع تابستان خودمان را با برنامه انتشار هماهنگ کنیم.

_______________________________________________________________________

 #1 Miles Morales: Ultimate Spider-Man
نویسنده:Brian Michael Bendis
طراح:David Marquez
انتشارات:marvel
این مدت به حدی اتفاقات عجیب در دنیای نهایی مردعنکبوتی افتاد که اگر در این شماره میدیدیم که پیتر پارکر به دنیا بازگشته هم تعجب نمیکردیم(بماند که دیدیم یا ندیدم!)شاید نفهمیده باشیم که چطور شد این عنوان سر از شماره 200 درآورد،اما بدون شک سِر شماره اولی شدن این کمیک بر هیچکس پنهان نیست؛طمع مارول برای نزدیک‌تر کردن  شماره آثارش به یکدیگر(شبیه به آنچه که در دنیای دی سی میبینیم).پس بنابراین اگر اندیشیده‌اید که این شماره نقطه شروع خوبی برای پیگیری ماجراهای مایلز مورالز است،سخت در اشتباهید.
بزرگترین مشکل بندیس در این شماره این است که میخواهد اطلاعات بسیاری را در وقتی کم به خورد مخاطب دهد و تا حدی در این قضیه افراط میکند که مخاطبان قدیمی نیز گیج میشوند،چه برسد به خوانندگان تازه کاری که به برچسب شماره1 مارول اعتماد کرده اند!
تنها نقطه قوت داستان که اتفاقا کشش و جذابیت لازمه را فراهم میکند،نخست شخصیت پردازی پر رمز و راز و همچون همیشه خفناک نورمن و دوم دلتنگی مایلز برای پدرش میباشد که هنرمندانه حس امید و انتظار را به مخاطب انتقال میدهد.البته از تمام این‌ها گذشته نباید فراموش کنیم مخاطب کمیک گروه سنی خاصیست که شاید کمیک را تنها برای تعلیق و اکشنش دنبال میکند و این شماره به غیر از چند پنل ساده هیچ چیز قابل توچهی برای این گروه ندارد،هرچند قلمmarqez آنچنان هنرمندانه میچرخد که ارزش دیدن کمیک را از خواندن آن بالتر میبرد!
محمد ارشیا
8.5
دیگر نمرات:  8.0-Comic Vine-10     IGN-8.6     All-Comic  ________________________________________________________________

the AMAZING SPIDERMAN #1

نویسنده:Dan Slott
طراح:Humberto Ramos
انتشارات:MARVEL
مردعنکبوتی شگفت انگیز ، تقریبا چیزیست شبیه تمام ریبوتهای جدید مارول، عناوینی که سعی دارند داستان‌‌شان را برای مخاطبان  ‌تازه وارد از نو روایت کنند و در عین حال ادامه‌ای باشند بر عناوین قبلی. با این حال شیطنت اسلات در پرداختن به اتفاقات دیده نشده در روز شکل گیری مردعنکبوتی، این بخش کمیک را برای مخاطبان قدیمی نیز جدید جلوه میدهد.
طراحی کارتونی کمیک در کنار روایت طنازنه اسلات ، معجونی را پدید آورد‌ه‌اند که در نگاه نخست به انیمیشنهای صبح شنبه بی شباهت نیست اما ، طراح اغراق آمیز ، شوخی‌ها و مطرح نمودن آثار وجود مردعنکبوتی برتر در زندگی پیتر پارکر ، داستان برای بزرگسالان جذابیت بیشتری پیدا کرده است تا نوجوانان.
شاید تنها اشکال این شماره را بتوان در انتخاب دشمنان مردعنکبوتی خلاصه کرد،جراکه با وجود جذابیت مبارزات، اساسا موجودیت گروهی که اسامی خود را از حیوانات گرفته‌اند و لباس خرگوش و پاندا به تن کرده‌اند ، ممکن است در کمیک درجه چندمی مثل Batman: The Dark Knight قابل توجیه باشد اما در عنوان اصی مردعنکبوتی تنها حکایتیست از کج سلیقگی عوامل کمیک.
محمد ارشیا
8.0
دیگر نمرات:    8.0-Comic Vine-8.0     IGN7-7.8     All-Comic
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

Original Sin #1

نویسنده:Jason Aaron

طراح:Mike Deodato

انتشارات:MARVEL

"نخستین گناه" عنوانیست که لقب "بزرگترین داستان مصور تابستان مارول" را یدک میکشد؛ اما نباید این تصور در ما ایجا شود که با داستانی توخالی طرف هستیم که تنها به فروش عناوین جدید میندیشد.

در بخش داستان، "نخستین گناه" یک شاهکار ادبی تمام عیار است به قلم جیسون آرون و با مقدمه‌ای از مارک وید. داستان از جایی شروع میشود که واچر متوجه اتفاق مرموزی در اطرفش میشود و سپس این فرشته که بر همه چیز ما نظارت دارد(آرزوهای ما ، کشمکشهای ما و حتی گناهان ما) به قتل میرسد تا بزرگترین پرونده جنایی تاریخ مارول آغاز گردد.

شخصیت پردازی قهرمانان با فضای گرفته کمیک سازگاری کامل دارد(هرچند که در برخی لحظات مرد مورچه‌ای نظم داستان را به هم میزند).البته اطلاعات اضافی داستان (که میتوانید آنها را از طریق اپلیکیشن مارول دریافت کنید)، میتواند درقابل هضم کردن بار سنگین داستان برای خوانندگان نوپا بسیار موثر باشد.

با وجود تناقض محیط و شخصیها(که طراحی کار را بیشتر شبیه به بازیهای نسل نخست پلی استیشن کرده‌اند) مبارزات بسیار خوب طراحی شد‌اند و برخورد شخصیتها از نظر فیزیکی کاملا طبیعی و قابل لمس از آب درآمده است.حقیقت این است که اگر آرون بتواند انسجام داستان خود را به همین شکل تا انتها حفظ کند، میتواند لقب مهمترین داستان سال را ازآن خود کند(البته اگر طراحی‌ها بتوانند خودشان را با محیط سازگار کنند!).

محمد ارشیا

8.0

دیگر نمرات:     Comic Vine-8.0    IGN-7.5     All-Comic-4.0

________________________________________________________________________

کلیه حقوق برای وبلاگ بالون محفوظ است ©

  • ۹۳/۰۳/۲۸
  • محمد ارشیا

کمیک

کمیک استریپ

کمیک بوک

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی