بالون

وبلاگ رسمی انتشارات بالون

نشریه بالون
کمیک فارسی
آخرین نظرات
  • ۹ ارديبهشت ۰۱، ۱۱:۲۳ - محمدامین
    زیبا
  • ۴ آذر ۹۸، ۱۴:۱۶ - محمد صدرا عبدالعلی زاده
    عالی
دوستان ما
  • ۰
  • ۰

از مدت‌ها پیش استاد میازاکی اعلام کرده بود که می‌خواهد برای همیشه از دنیای انیمه خداحافظی کند، اما هنوز هیچ چیز کاملاً رسمی نشده بود تا اینکه مشص شد میازاکی در روز جمعه در یک کنفرانس مطبوعاتی از طرفدارانش خداحافظی خواهد کرد. سر انجام روز جمعه فرا رسید واین استاد برنده اسکار در کنفرانس مطبوعاتی ویژه ای که برای وداع با او ترتیب داده شده بود در حضور بیش از 600 خبرنگار ژاپنی اعلام کرد که او دیگر بازنشسته شده است و مسلماً «بادشدید می‌وزد» آخرین پروژه کاری او خواهد بود.
وی در این کنفرانس گفت «من در گذشته چندین بار گفته بودم که می‌خواهم خودم را بازنشسته کنم، س تعدادی از شما باید پیش خودتان فکر کرده باشید'اه دوباره نه'اما این بار من کاملا جدی هستم».
این کارگردان 72 ساله گفته است دوست دارد در هشتادمین هه زندگی خود به دنبال فعالیت‌های دیگری برود، او همچنین اشاره کرده است که نمی‌خواهد در دوره بازنشستگی به فعالیت‌هایی همچون ساخت فیلم کوتاه و یا فیلمنامه نویسی بپردازد.
وی افزود «کار من واقعا این است که سر صندلی بنشینم و طراحی کنم» سپس ادامه داد «و در سن من شما فقط یه دنبال مکان و وقتی می‌گردید که اوایل روز قلم بزنید وسپس به خانه برگردید».
میازاکی در سال 1985 استودیو Ghibli را به همراه بیسائو تاکاهاتا تاسیس کرد و پروژه‌هایی عظیم را در آن به ثبت رساند. از آثار مهم میازاکی می‌توان به همسایه من توتورو، شاهزاده مونونوکه، شهر اشباح-تنها انیمه برنده تندیس اسکار- و پونیو اشاره کرد. پروژه آخر وی - باد شدید می‌وزد - داستان یک طراح هواپیماهای جنگنده ژاپنی را در جنگ جهانی دوم روایت می‌کند که این اوخر تاحدودی نیز بحث برانگیز شده است. برخی از کارشناسان و طرفدارن آنچنان به کار های وی اعتقاد داشتند که بر او لقب «والت دیزنی ژاپن» را نهاده‌اند.
این کارگردانه 72 ساله گفت «من می‌خواهم درگیر ساخت نمایشگاه‌ها شوم، شاید به صورت داوطلبانه، اما چه کسی می‌داند، شاید من خودم در آن موزه به نمایش گذاشته شوم».
" من می‌خواستم این پیام را به کودکان انتقال دهم که این زندگی ارزش زندگی کردن رادارد." سر انجام این کنفرانس خبری با صحبت‌های او در مورد آثارش به پایان رسید.

  • ۹۲/۰۷/۱۵
  • محمد ارشیا

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی